Oorzaken en behandeling rugpijn

Iedereen heeft wel eens rugpijn. De meeste rugklachten zijn gelukkig met een paar dagen verdwenen. Maar houden de klachten aan of is rugpijn een terugkerend probleem, dan is het verstandig om naar een chiropractor te gaan. Anders kan het herstel een tijdrovend en moeizaam proces worden. Heeft u vaak rugklachten of loopt u al een tijdje rond met rugpijn? Maak dan snel een afspraak met Chiropractie Staphorst.

Oorzaken van rugpijn
Rugpijn ontstaat vrijwel altijd door verkeerd bewegen of overbelasting. De belangrijkste oorzaken zijn:

• Onveilig tillen en verkeerd bukken.
  • Een slechte houding of steeds dezelfde houding.
  • Langdurige dezelfde activiteiten of veel stilzitten.
  • Te weinig lichaamsbeweging.

Geen enkele rugpijn is hetzelfde en dus verschilt ook de behandeling per patiƫnt. De chiropractoren van Staphorst doen daarom eerst een zorgvuldig bewegingsonderzoek. We kijken naar de beweeglijkheid van de wervelkolom, de spierfunctie en de balans. Met bepaalde tests kunnen we vaststellen of u wellicht lijdt aan een afwijkende rugpijn als hernia. Vervolgens stellen we een effectief behandelplan op voor uw specifieke vorm van rugpijn.

Chiropractische behandeling van rugpijn
Bij Chiropractie Staphorst maken we meestal gebruik van de bekende 'krakende' manipulaties: kleine snelle bewegingen waarmee we het gewricht iets oprekken. Op die manier herstellen we de beweeglijkheid van de gewrichten en verdwijnt de rugpijn. Naast deze manipulaties maken we ook gebruik van zogenoemde 'zachte' technieken. Omdat rugpijn vaak een direct gevolg is van uw dagelijkse gewoontes, is het heel goed mogelijk dat u op den duur weer last krijgt van rugpijn. Daarom zullen de chiropractoren van Staphorst u ook adviezen geven waarmee u rugpijn voortaan kunt voorkomen.